Wednesday 20 May 2015

Siapakah Sebenarnya Pengasas Shaklee?


Siapa pengasas SHAKLEE? 

"DR Forest C Shaklee"

Tapi siapa dia yang nama nya masih di sebut hingga sekarang?

Kalau google berkenaan pengasas Shaklee pelbagai info akan anda perolehi. Dari awal lahir hingga tertubuh nya syarikat SHAKLEE itu sendiri.




Di lahirkan pada bulan November 1894
Dan disahkan mempunyai penyakit batuk kering. Keluarga nya membuat keputusan berpindah dari kawasan bandar dan hidup di kawasan ladang yang mempunyai udara yang segar, sumber makanan yang bersih dan air yang tidak tercemar. Ini kerana keluarganya percaya faktor semulajadi adalah Faktor terbesar dalam baik pulih kesihatan anak mereka. Kesihatan anak mereka semakin pulih walau pun perlahan. Semua nya dilakukan secara semulajadi dan alami.

Itu secara ringkas sejarah awal kelahiran seorang pengasas kepada produk yang hebat ini.
Dan jika dilihat dari kecil beliau sudah didedahkan dengan Perkara semulajadi, dimana ianya adalah proses penyembuhan yang terbaik.
Dan jadi tidak hairan kenapa produk SHAKLEE sendiri berasaskan bahan semulajadi yang terbaik.


Fasa sebelum tertubuh nya syarikat SHAKLEE. 

Dr. Forest C Shaklee, banyak membuat kajian bagaimana mencegah itu adalah lebih baik merawat. Bagaimana cara hidup semulajadi itu akan memberi kesan yang baik kepada kesihatan.
Beliau menolak pengambilan ubat ubatan bersumberkan dadah kerana itu semua hanya menyembunyikan simptom tidak menyembuhkan sesuatu penyakit itu.
Dan tujuan utama penubuhan SHAKLEE adalah, beliau ingin orang lain turut sama mengubah gaya hidup ke arah semulajadi dengan memperkenalkan produk kesihatan yang bersumberkan bahan semulajadi bagi menaiktaraf tahap kesihatan masyarakat dunia.

Maka pada tahun 1956 tertubuhnya Shaklee.

Dr Shaklee dan keluarganya mengasaskan perniagaan bukannya untuk mengaut keuntungan, tetapi ingin menolong orang untuk hidup lebih sihat
Prinsip utama Dr Shaklee adalah produknya haruslah menjadi yang terbaik dan memenuhi kehendak sebenarnya dan bukan semata-mata secara luarannya.
Beliau percaya komunikasi secara individu merupakan cara yang terbaik untuk menerangkan kelebihan aspek kesihatan.

Dr Shaklee berkata “We teach some, and they teach other to teach other to teach other” . Merek mendengar dan memberitahu yang lain. Walaupun tidak menjadi jurujual secara rasmi, tetapi maklumat dapat disebarkan dengan berkesan.

Inovasi Dr Shaklee tidak berakhir dengan nutrisi sahaja, bahkan dia mempraktikkan konsep "living with harmony with nature” dalam penjagaan rumah. Beliau telah memperkenalkan rangkaian pencuci yang boleh dibiodegrasi sebelum kempen pemeliharaan alam sekitar di war-warkan di serata dunia.

Dan kini usia JENAMA SHAKLEE adalah 59 tahun di JAMIN BERKUALITI dan SELAMAT


Hubungi saya jika anda berminat untuk dapatkan produk dari rangkaian Shaklee.

WhatApps : 017 7533563 (Nurul)
PM di FB : Tuan Putri Nurr

No comments:

Post a Comment