Tuesday 3 February 2015

PMS oh PMS ~ Bagaimana untuk kurangkan?

Salam & Selamat Pagi

PMS oh PMS atau dikenali sebagai BFF bagi kaum wanita di luar sana. Untung bagi sesiapa yang tiada masalah senggugut. Sakit sampai terganggu aktiviti fizikal & emosi. Angkat tangan siapa yang tak pernah langsung alami senggugut? Percayakah korang semua, hanya perempuan dengan perempuan je yang faham bagaimana sakitnya..hukhukhuk T__T

Time datang sakitnya ni rasa nak bergulung je dalam selimut dalam bilik sorang-sorang sepanjang hari. Time bujang boleh la kan nak buat macam tu. Dah kawin ni pastu kerja lagi kena kuatkan semangat la. Cara nak kurangkan/ hilangkan sakit ni....tadaaaaa.....boleh cuba SET SENGGUGUT ni.




Testimoni sendiri daripada pengambilan set ni secara konsisten, masa nak datang Ms.P tu tak sakit dan tak sedar langsung Ms.P datang. Orang cakap lancar je.... Biasanya sakit senggugut ni datang kalau Ms.P tu nak keluar ketul-ketul, tu yang terasa sakit. Orang tua ada jugak cakap sebab senggugut teruk juga la susah nak pregnant. Betul ke? Wallahualam~ Itu kerja Tuhan.


Fungsi Set Senggugut Shaklee

GLA Complex
  • Pati biji borage iaitu biji tumbuhan yang merupakan sumber terkaya bagi GLA semulajadi.
  • Wanita yang mengidap senggugut tidak dapat menukarkan asid linolenik (sejenis asod lemak yang penting ) dengan baik untuk menjadi GLA. Oleh itu, pengambilan tambahan GLA dapat mengurangkan simptom senggugut.
  • Ia juga dapat mengawal kesensitifan payudara dan mengawal keinginan untuk makan makanan yang manis.

Ostematrix
  • Wanita yang mengambil kalsium yang mencukupi dapat mengurangkan masalah senggugut.
  • Sebelum Ms.P bermula, PARAS BEKALAN KALSIUM AKAN MENURUN menyebabkan emosi tidak stabil dan lain-lain simptom senggugut. Oleh itu, pengambilan kalsium tambahan dapat mengawal turun naik perasaan serta simptom yang lain.
  • Selain itu, wanita yang mengidap senggugut juga kekurangan Magnesium.

B-complex
  • Vitamin B-complex khususnya vitamin B5, B6 dan B12 telah terbukti menghasilkan kesan terbaik ke atas senggugut.
  • Vitamin B5 membantu mengurangkan rasa tertekan dan ianya diperlukan oleh kelenjar adrenal.
  • Vitamin B6 membantu mengurangkan penyimpanan air, menambah aliran oksigen kepada organ wanita, juga membantu menstabilkan paras estrogen ke tahap normal. Juga berfungsi meringankan simptom-simpton fizikal dan mental termasuk kembung perut, pening, rimas dan marah.
  • Vitamin B12 membantu meringankan tekanan, menghindarkan anemia dan ianya diperlukan untuk semua fungsi badan.


Bagi yang tidak mempunyai bajet, boleh juga amalkan Ostematrix + GLA atau B-complex + GLA. Yang penting GLA adalah wajib. 

**Bagi yang merancang ingin hamil juga boleh cuba amalkan GLA + B-complex.





Untuk Khidmat Nasihat
WhatApps / Telegram 0177533563 ( Nurul )
SID 924532



No comments:

Post a Comment